Liften in de lift?


Ik heb het honderden keren gedaan, vooral als student, voor de verplaatsing Gent-Wingene. En ook wel regelmatig tijdens vakanties. Het is echter zo lang geleden dat het wel iets uit een ander leven lijkt; liften. Als ik de voorbije jaren nog wel eens in een auto op de baan was, dan kan ik me niet herinneren veel lifters te hebben gezien.
In Frontaal, het interessant magazine van het Gents Milieu Front las ik over Myoto, een nieuw initiatief om het liften terug te stimuleren. Hun systeem met een lift-pas en sms-systeem doen denken aan de oudere pogingen van Taxistop om liften aantrekkelijk te maken. Hier en daar staan trouwens nog van die verkeersborden waarvan weinig mensen weten wat de functie is. Myoto zit echter goed in elkaar en verdient de nodige steun. Een uitdaging die ik als LIM niet kan laten liggen.

Ik heb me net ingeschreven en wil het zo snel mogelijk eens uitproberen. Eerste poging; nu vrijdag lift ik naar Brussel. Het is wellicht ook een manier om je weer helemaal jong te voelen. Langs de kant van de weg gaan staan met opgestoken duim!

2 Reacties

  1. Ben je in Brussel geraakt?

  2. euh, jawel maar met de trein… het was zo hard aan het regenen dat ik liften niet zag zitten. maar de kaart heb ik nu altijd bij, ik hoop binnenkort toch eens een nieuwe poging te kunnen wagen.
    je zal er hier alles kunnen over lezen…

    steven

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 4.564 andere volgers

