ha die Siegfried


Ik verslikte me even in de granenkoffie toen ik deze morgen op radio 1 plots Siegfried Bracke bezig hoorde over mezelf!  Hij heeft kritiek op het voorstel om gegevens van energieverbruik op te vragen om gevallen van domiciliefraude aan te pakken.  Aan de hand van die gegevens zou men bijvoorbeeld kunnen achterhalen of mensen die zeggen ergens te wonen daar ook effectief wonen. En daarbij sprak hij vol medelijden over de low impact man die wegens zijn lage verbruik verdacht zou kunnen worden van fraude.

Ik was ontroerd door deze bezorgdheid van Siegfried, al zou het kunnen dat hij zelf ook een beetje ongerust is over een mogelijk te laag verbruik op zijn domicilie-adres in Gent natuurlijk. Zijn belangrijkste punt van kritiek sloeg echter op de privacywetgeving die daarmee zou geschonden worden. Wat dat betreft geef ik hem niet helemaal ongelijk, want met dat soort gegevens moet voorzichtig omgesprongen worden. (al zou ik ook wel eens willen weten wie de mensen zijn die gigantische hoeveelheden energie en water verbruiken)

Deze vermelding wil in elk geval zeggen dat ik ook enige bekendheid heb bij niet-groene jongens. Vergeet niet, ook Bart De Wever heeft me eens vermeld in een column in de Standaard. Het is wel zo dat NV-A de enige democratische partij is die me nog nooit heeft uitgenodigd voor een lezing.  Bij minstens een afdeling van Sp.a, Groen, Open-Vld en CDenV mocht ik mijn verhaal eens doen. Ik wil zeer graag mijn visie eens uit de doeken doen bij de NV-A, dus Siegfried, ik wacht op de uitnodiging! Bij jou of bij mij, dat doet er niet toe, we verbruiken allebei toch weinig energie vermoed ik…

4 Reacties

  1. nou als je nu ook nog even naast je schoenen gaat lopen…dan verbruik je die ook niet meer. Dat is pas low-budget.
    ;-))

    maar wel een leuk blogje hoor!

  2. Ik heb eens goed moeten lachen. Zo een bezorgde mens, die Siegfried. Ik kan me wel inbeelden dat er mensen bereid zouden zijn af en toe eens de verwarming open te draaien en water te laten lopen om domiciliefraude te maskeren. Die maatregel zou dus wel eens een allesbehalve low impact effect kunnen hebben.

  3. Vooral dat laatste zinnetje is intrigerend 😉

Geef een reactie

