in de Westhoek


Vanaf vandaag ben ik terug op Dranouter te vinden. Voor het derde jaar op rij, en deze keer met de LIM-mobiel. Ook dit jaar doet het festival enkele extra inspanningen om de milieu-impact te beperken. Zo staat er al een week lang een mobiele windmolen die instaat voor een deel van de stroom tijdens de opbouw. Verder worden festivalgangers die met de fiets komen beloond met een gratis extra concert op een geheime – enkel per fiets te bereiken- locatie. Door doorgedreven sorteren kan er zowel met het organisch afval als met het restafval nog extra energie opgewekt.

Op het festival is het mijn taak om het publiek te stimuleren om zelf zo milieu-vriendelijk mogelijk te feesten. Daarnaast ga ik met de vele leveranciers bekijken hoe het lukt om het Charter dat vorig jaar is ondertekend ook kan toegepast worden in de praktijk. Maar deze drie dagen zijn niet enkel werken, de kinderen zijn er ook bij, en tussendoor heb ik zeker tijd om een paar concertjes mee te pikken. Of ik regelmatig kan bloggen is nog wat af te wachten.

Geef een reactie

