pedalpower van Gent tot New-York


De zon staat helemaal achter het idee van de autoloze zondag, het is vandaag een prachtige dag om van de stad te genieten zonder auto. Net zoals in andere deelnemende steden zijn er een hele reeks activiteiten gepland in en rond de stad.

Er is weer zo’n heerlijke  picknick van Boer’nbrood, deze keer aan en onder de nieuwe stadshal. (en aangezien er ook echte schaapjes bij zijn wordt het toch even de schapenstal).  Het Gents Milieu Front organiseert het bakfietsplein waar je bakfietsen kan uittesten (en waar ik ook met de LIM-mobiel zal passeren). Aan Sint Jacobs kan je dan weer terecht voor de “Hel van Gent”, een behoorlijk geschifte wedstrijd voor o.a. plooifietsten, geblindeerde bakfietsen en duo-zitters. Het hoogtepunt van de dag wordt dan de massale fietstocht op de ring van Gent tussen 17 en 18 uur.  Je zou gaan denken dat de afwezigheid van auto’s toch wel de creativiteit van mensen prikkelt.

Gisteren was ook weer heel wat te doen. Er was OdeGand en mocht ik meezingen bij de generale repetitie van Sing For the Climate, op het grote podium aan de graslei. Met Nic Balthazar, Luc De Vos en de koren Karibu, The Singers en Krop in de Keel zongen flink wat toeschouwers mee. Dat belooft voor het grote evenement volgend weekend. (foto van Dominique Dierick – Het Nieuwsblad).

Dat er bij al deze evenementen over de verkiezingen gepraat wordt is wel duidelijk. Ik heb wel het geluk dat ik niet met kaartjes of folders hoef rond te gaan. (ik heb wel steeds mijn mini-affiche bij voor wie er om vraagt)

Via TV-Ekkergem kreeg ik nog een bericht dat de Low Impact verkiezingscampagne ook in New-York is opgemerkt. Ziehier een verslagje…

Geef een reactie

