18 opvolgers staan klaar!


18opvolgers

Raf, Yolanda, Luc, Jean-Hubert, Rik, Adri, Raf, Bert, Wendy, Roland, Mia, Reinhold, Gommaer, Karel, Ulrich, Mia, Fred en Marc. Dat zijn de 18 nieuwe Low Impact Vrouwen en Mannen die in 2013 hun eigen voetafdruk zo klein mogelijk zullen maken. Gisteren hebben ze in het bijzijn van minister Schauvlieghe hun engagement bekend gemaakt. Ze komen uit alle regio’s van Vlaanderen, de meesten zijn de 60 al gepasseerd. De oudste Limmer is zelfs 73 jaar.

Op de website Ikvinddeaardeleuk kan iedereen de blogs volgen van deze 18 dappere mensen. Daarnaast gaan ze hun getuigenis brengen bij de vele OKRA afdelingen in Vlaanderen en zo duidelijk maken dat op ecologisch leven geen leeftijd staat. U zal begrijpen dat ik erg blij ben met deze campagne die loopt in 2013 en 2014.  Het komt  me natuurlijk goed uit dat er een hele ploeg mensen klaar staat om de Low Impact boodschap te brengen (dan kan ik me wat meer toeleggen op vergaderingen in kader van mijn politiek mandaat). Ik ben vooral blij dat hiermee een leeftijdsgroep wordt bereikt die noodzakelijk is om de nodige verandering te verbreden. Senioren zijn een belangrijke groep consumenten (niet allemaal natuurlijk), hebben kinderen en kleinkinderen (ook niet allemaal) en hebben nog voeling met een manier van leven met minder. De ervaring en wijsheid van de ouderen zullen ons nog goed van pas komen als we het de volgende jaren moeten doen met minder.

Ik hoop dan ook dat deze mensen en hun acties heel veel aandacht en navolgers krijgen. Van alle leeftijden. Iedereen Low Impact!

 

Geef een reactie

