dag vol solidariteit


Vandaag is een dag in teken van solidariteit. Er is zoals elk jaar de dag van verzet tegen de Credit_Suisse_Global_wealth armoede. Het is een dag waarbij mensen in armoede zelf op verschillende manieren hun stem laten horen met onder andere acties in Gent en vele andere steden.

Ik verwijs ook even naar een interessant artikel dat laat zien dat de simpelste oplossing tegen armoede er uit bestaat om de armen een pak geld te geven. Want in tegenstelling tot de gedachten die meteen in ons hoofd opduiken (ze zullen het verbrassen, ze kunnen er niet mee omgaan), blijkt dit helemaal anders uit te pakken. Lees het artikel en oordeel zelf.

Ik zal jammer genoeg niet aanwezig kunnen zijn op de actie vanavond op het Sint-Pietersplein omdat ik vandaag lezingen heb in Diksmuide en Terneuzen, maar ik doe wel op een andere manier mee aan een andere solidariteitsactie. Het is namelijk ook Zuiddag vandaag. Daarbij gaan er duizenden jongeren een dag meewerken en staan ze hun ‘loon’ helemaal af aan een project in het Zuiden. Straks komt Elke (16) hier langs om vandaag bij mij te werken. Een van de taakjes die op de lijst staan is in elk geval een blogstukje schrijven. Dit zal je wellicht morgen hier kunnen lezen.

 

Eén reactie

  1. Inderdaad Steven helaas kon ik het artikel niet lezen, verouderde browser was het bericht dit terwijl ik dus alle versies heb en updates van eender welke browser, maar ach dat is gewoon een te vergeven zaak.
    Ik heb docus gezien van mensen in Afrika die dus geld kregen, en die er inderdaad een leven mee hebben opgebouwd wat ook onderling een sterke band gaf en een beeld toonde naar het kan anders naar verdere buren van hen.
    Ook al hadden die mensen geen studie gedaan, de supervisie van het project was één van weining inmenning.
    Natuurlijk bestaan er andere voorbeelden waar geld geschonken misbruikt werd.
    Maar deze vallen buiten deze categorie.
    En het is niet de bedoeling hier gal te spuien, ik wacht het blog af van Elke lijkt me interessant.
    Jonge mensen hebben goede inspiratie en drukken zich sterker uit in inhoud van een speciale vorm van niet zo emotioneel belast zijn onder zaken die leven bepalen.

Geef een reactie

