Mazurka Clandestina


IMG_1034Zondag was ik toevallig getuige van een fijne verrassing. Toen ik langs het Sint-Pieters station fietste hoorde ik vrolijke muziek. Ik wou wel eens kijken wat er gaande was en zag daar een behoorlijke groep  mensen aan het dansen.

Even navragen leerde me dat het ging over een ‘Mazurka Clandestina‘. Een eenvoudig concept; een aantal mensen roepen via de sociale media een dansfeestje bij elkaar. Er is muziek (geen bar of drank) en gedurende enkele uren kan iedereen die zin heeft mee doen.

Naast het plezier van de dansers was ook opvallend hoe vele wandelaars en treinreizigers even halt hielden en met een glimlach op het gezicht keken naar het vrolijke gebeuren.

Soms – of misschien meestal – zijn het dergelijke onverwachte zaken die je dag kleur geven. Dit kost geen geld en  nauwelijks energie, er is geen overlast of afval mee gemoeid en dansers en toeschouwers maken een mooi moment mee. Wat mij betreft mag er elke dag wel ergens een Marzurka Clandestina zijn.

2 Reacties

  1. Schitterend, Steven, had je niet zien passeren toen! 🙂 Doen we wel vaker, zondag de 2e in café van de vooruit!

Geef een reactie

