394,75 euro en 150 uur


Vandaag ga ik nog een aantal uren de straat op om de laatste keer het gesprek aan te gaan met twijfelende en overtuigde kiezers. Dan zit de campagne er op en is het wachten tot zondagavond voor de resultaten.

Aangezien ik een beetje obsessief ben wat betreft het ‘meten is weten’ principe kan ik precies toelichten hoeveel ik in deze campagne heb geïnvesteerd. Zo heb ik de voorbije maanden ongeveer 150 uur geregistreerd als campagnetijd. Dat gaat om vergaderingen, deur aan deur acties, sturen van mails, schrijven van stukken, deelnemen aan allerhande activiteiten enzovoort. Aangezien het gewone werk en gemeenteraadswerk zijn blijven doorgaan gaat het dus vooral om extra tijd. Het idee om wat rustiger of minder te werken was de voorbije maanden dus verder af dan ooit. Maar ik vertel er graag bij dat zo’n campagne periode erg boeiend is, omwille van de vele gesprekken en ontmoetingen met allerhande mensen, en het idee dat je een verschil kan maken.

Wat de financiën betreft, een overzichtje van de kosten die ik gemaakt het:

  • belettering van de vélomobiel: 181,5 euro
  • aanmaak foto voor gebreide affiche: 31,75 euro
  • filmpje gebreide affiche: 181,5 euro

Ik heb geen gebruik gemaakt van het aanbod van de partij voor folders, flyers of postzegels, al zijn er natuurlijk wel een aantal folders gedrukt waar ik ook in voorkom. Maar daar kan ik geen bedrag op plakken.

Hoeveel stemmen dit totaal van 394,75 euro zal opbrengen zal ik maandag weten, maar ik heb zo’n vermoeden dat SROFI redelijk goed zal zijn (de Stemmen Return Op Financiële Investeringen). Als ik zie hoeveel individuele folders, advertenties en borden opnieuw zijn ingezet dan denk dat veel kandidaten véél meer uitgeven. Alle kandidaten moeten achteraf een overzicht van de kosten indienen, maar zou het geen goed idee zijn mochten we voor de verkiezingen de individuele budgetten weten? Samen met een berekening van de ecologische impact van de campagne?

afficheDSWat media-aandacht betreft kan ik natuurlijk niet klagen, gisteren nog een vermelding in de Standaard online én de onverwachte publicatie van ons opiniestuk op Knack.be.

De filmpjes over het recycleren van affiches, duwen van bussen en de gebreide affiche zijn goed opgepikt in de media en duizenden keren bekeken.

Mijn belangrijkste wapen zijn natuurlijk de vele mensen die me soms al jaren volgen en commentaar geven op blogstukjes, die me ideeën bezorgen (zoals van de gebreide affiche) en andere mensen inspireren. De mensen die de mini-affiche ophangen en via hun kanalen anderen warm maken. De vele mensen die zelf elke dag timmeren aan een betere wereld, die geloven in het nieuwe tijdperk en niet bij de pakken blijven zitten. Wat de uitslag ook zal zijn, hier wil ik nu al iedereen die me steunt oprecht bedanken. Want op 26 mei gaan we gewoon verder, omdat we ervan overtuigd zijn dat het makkelijker is de wereld te veranderen dan de wereld zoals die vandaag is te aanvaarden.

Mocht je vandaag nog de kans zien om hier of daar iemand aan te spreken of een filmpje of tekst door te mailen, aarzel niet, het kan zondag van enkele stemmen afhangen!

Advertenties

Eén reactie

  1. Ik heb jouw filmpje daarnet aan onze kinderen getoond en ze vonden het echt super!!! Alleen zijn ze nog wat te jong om morgen de juiste bollekes te kleuren:-)

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: